USA week 3 & 4 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van michaelenlaura - WaarBenJij.nu USA week 3 & 4 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van michaelenlaura - WaarBenJij.nu

USA week 3 & 4

Door: Michael & Laura

15 November 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

We zijn nu 4 dagen in Los Angeles en vonden het tijd om nog eens van ons te laten horen. 2 Weken geleden begonnen we aan onze rondrit door de nationale parken. We hadden al maanden op voorhand afgesproken dat michael met de auto ging cruisen, want met het verkeer in LA was het toch ni van de poes volgens hem en hij ging de grote verantwoordelijkheid op zich nemen. Klein detail was wel da hij zijn rijbewijs vergeten was en ik dus 2 weken de broek heb gedragen. Onze eerste stop was Yosemite, een van de mooiste nationale parken van de Vs. Daar verbleven in the curry village, een tentenkamp voor backpackers midden in een gebied waar wilde beren leven. We moesten alles waar een geur op zat buiten de tent in een bear box steken. Maar ik kan jullie verzekeren, het gedacht dat er een of andere hongerige grizzly aan uwe bear box zit te knabbelen (wat gebeurd is bij onze buren) is toch ook ni echt geruststellend. Michael maakt me in het holst van de nacht wakker omdat hij denkt dat het berenalarm is. Het park was prachtig! We hebben er 2 dagen gewandeld. Onze volgende stop was death valley, eindelijk eens tropische temperaturen! Iets van een 30 graden. Supermooie rondrit gehad en natuurlijk ook wat onnozele foto's getrokken van de zoutvlakten. Daarna zijn we door gereden naar Vegas, het Abu dhabi van California. Glamour, glitter, to see and be seen that's Vegas. We hebben zowat alle attracties van de strip gedaan, caesar's palace, venetian, ... En zijn natuurlijk ook een gokje gaan wagen in MGM... toch wel een slordige 0,84 cent gewonnen, hole! We hebben ook de toespraak van Obama op groot scherm gevolgd, was wel een kippenvelmoment. Na 2 dagen hadden we het wel gezien in Vegas, zeker ook omda Vegas ni echt de beste plek is voor low budget trippers. Onze volgende stop was the grand canyon! Echt precies of ge staat in nen western of een lucky luck filmpje. Heel indrukwekkend. Om onze rit naar La een beetje te spreiden, hadden we een tussenstop in palm springs. Daar staat het vol golf resorts, chique boutiques en de grootste Marilyn Monroe ter wereld maar verder ni veel te bespeuren. We hebben het Dan maar op een zuipen gezet. Nu zijn we al 4 dagen in LA. Echt een gigantische stad, waar alles ver uit elkaar ligt. We zijn natuurlijk al naar Hollywood geweest, the walk of fame and rodeo drive waar ik me toch even Julia Roberts in pretty women waan. Gisteren zijn we naar Santa Monica en Venice beach geweest. Voor de eerste leer soppen we onze grote teen in de grote oceaan. Veel verder zijn we niet geraakt want het water was veel te koud. Op Venice beach zie je Echt vanalles, van een clochard op skates verkleed als assepoester tot een man met haar tot op de grond...S'avonds zijn we met een vriend naar een expositie geweest in west Hollywood...we wisten wel niet dat het zo chique zou zijn en stonden dr schoon met Onze wandelschoenen voor in Andes... Morgen Universal studios en in weekend gaan we waarschijnlijk naar Malibu. Zondagnacht vliegen we naar Lima, waar een heel nieuwe wereld zal open gaan. Over een cultureshock gesproken.. De foto's zetten we er in het weekend op!

• 16 November 2012 - 09:04

Laura :

hey Lautje,

veel te lang geleden! heel fijn om jullie avonturen te lezen, ik volg de fotootjes ook op fb :)
    we missen je wel maar t aftellen kan beginnen, maar geniet jij maar volop van je ervaring!

vele groetjes Laura

• 18 November 2012 - 22:54

Dankjewel Laura! Hopelijk daar ook alles goed?! Ge genieten met volle teugen :-), XXX