USA week 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van michaelenlaura - WaarBenJij.nu USA week 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van michaelenlaura - WaarBenJij.nu

USA week 2

Door: Michael en Laura

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Sinds vorige week donderdag zijn we aangekomen in SF en onze eerste indruk is overweldigend! Dit is een bruisende stad, veel jonge mensen, op elke straathoek een gratis concertje en natuurlijk weer veel aziaten :-)... Nu we hier zijn hebben we toch de indruk dat Seattle en Vancouver maar bommasteden waren.

Onze kuiten worden hier serieus getraind en ik denk dat er toch een lichte expansie zal zichtbaar zijn bij onze terugkeer. SF ligt namelijk op 43 heuvels en jawel onze beentjes moeten er aan geloven :-)! We bezoeken alle must sees van SF; chinatown waar ik word afgezet door een lief chinees vrouwtje; the painted ladies waar je de skyline van SF op de achtergrond van de gekleurde huisjes kan zien, en nog veel meer...

Een van de hoogtepunten is toch wel de halloweengekte die hier zaterdagavond volledig is losgebarsten... We gaan naar Castro, de bakermat en het mekka van de homo's en definitely the place to be on Halloween :-). Naakte mannen, travestieten en verklede Katy Perry's all over the place, love it. Ik verkleed me als Paradisio en Michael verkleedt zich als ubergeek, een rol die hem op het lijf geschreven is. Wel een serieuze tegenvaller dat clubs hier sans pardon om 2 uur sluiten en iedereen hier letterlijk binnen de 2 minuten buiten gebonjourd is. Na lichtelijk protest zoeken ook wij onze bedstee op.

Gisteren zijn we naar Alcatraz geweest, de bestbewaakte gevangenis van de VS waar ook Al Capone heeft gezeten. Zeker wel de moeite, maar het valt toch op dat de rondleiding weer op en top Amerikaans is. Na het bezoek zou je bijna nog denken dat je medelijden moeten hebben met die kloojers :-).

We zijn ook met de fiets naar de Golden Gate Bridge geweest die volledig ingepakt was in een wolkenpakket. We zagen niets en het leek wel de Bermudadriehoek. Natuurlijk had Michael het lumineuze idee om dus de hoogste berg in de buurt te beklimmen om alsnog de brug boven de wolken te zien. Na enkele vallen in onze suikerspiegel en ontmoetingen met onszelf komen we op de top en hebben we een prachtig uitzicht over de bewolkte Golden Gate Bridge!

We sluiten de week af met een urenlange pot-en-pint conversatie met een rasechte republikeinse uit Colorado... We stellen ons zwart-wit beeld over Republikeinen en Democraten hierdoor toch lichtjes bij.

Morgen vertrekken we op roadtrip door de nationale parken. Onze eerste stop is Yosemite. Daarna gaan we naar Death Valley en Las Vegas. Onze laatste stop is de Grand Canyon. Verslag volgt!

• 31 Oktober 2012 - 22:12

Bianca:

Super om hier jullie reis te kunnen volgen! Zeker blijven schrijven, zodat we op de hoogte blijven; en !!!VOORAL!!! volop genieten!
    Ik ben nu al jaloers op al de ervaringen die jullie daarginds op doen!
    Kijk al uit naar volgend verslag.

Veel liefs,
    en geniet ginder met volle teugen! x

• 06 November 2012 - 20:34

Carine Van Bael:

oh is dat een ubergeek? ik dacht dat dat een normaal uitzicht was!!!
    x x x

• 12 November 2012 - 12:09

Joline:

zalig te lezen hoe het in SF was; ook super jaloers!! :) Geniet ervan, ik blijf jullie volgen !!! ;)