Latijns Amerika week 2 en 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van michaelenlaura - WaarBenJij.nu Latijns Amerika week 2 en 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van michaelenlaura - WaarBenJij.nu

Latijns Amerika week 2 en 3

Door: Michael en Laura

10 December 2012 | Peru, Cuzco

Hallo iedereen!

Na enkele dagen Lima is het eindelijk tijd voor hitte! We namen de bus naar Huacachina, een letterlijke oasis in de woestijn. Zwembad, een pintje en een boekske. Zalig! De volgende dag zijn we gaan sandboarden! Snowboarden in het zand! We werden in groepkes de woestijn in gestuurd met razendsnelle buggys! We zaten samen met een koppel uit Brazilie dat de hele tijd TRANQUILO TRANQUILO riep!! Wat een bangschijters! Wij wilden echt wel een supersonische vlucht door het zand dus zijn stiekem gaan zeggen dat de bestuurder extra snel mocht rijden! We vlogen letterlijk door de lucht. Hij draaide zijn hand er niet voor om van de stijlste flanken naar beneden te knallen! Wij waren meer dan tevreden, de Brazilianen niet!

Met de bus gaan we naar onze volgende tussenstop, Nazca. Al goed dat we hier maar een namiddag bleven want er was niets te zien. We konden met het vliegtuig wel naar de wereldberoemde Nazcalijnen gaan kijken. Met een peruaans propellerke uit 1950 de lucht in? No Way! We namen een lokaal buske en reden naar de Mirador. Een 20 meter hoge toren waar je de lijnen ook kon zien. We zagen welgeteld de helft van 1 figuur en daar stopte het. Voor de rest hebben we 2 uur in de vlakke zon gewacht op een bus met alleen een overhitte Peruaanse dame die luidkeels Robby Williams aan het zingen was in haar eentje. S avonds nemen we de bus naar Cusco.

Na 14 uur door de bergen heen en weer geslingerd te worden komen we aan in Cusco. Een prachtige koloniale stad met veel kerken, gezellige marktjes en mooie bergen op de achtergrond. De eerste 2 dagen kuieren we op ons gemakske door de stad, we drinken een koffieke, gaan een kaarske branden in de kerk en genieten van de sfeer. We staan voor een 4 daagse trekking door de bergen dus doen het even rustig. In al die rust is het toch 1 keer verkeerd gelopen. De Peruanen zijn brave mannekes maar horen het meestal toch in Keulen donderen als ze een toerist moeten helpen. Ik kan meestal mijn koelte bewaren maar 1 keer liep het mis en dat heeft de lokale supermarkt geweten. Ik vroeg 2 stukken vlees van 250 gr. Ik moet na 5 minuten nog eens uitleggen dat het er wel degelijk 2 zijn. Ik moet al beginnen opletten welke vingers ik laat zien. Na 10 minuten dat ze naar het vlees letterlijk stond te staren als een ezel naar een steen zei ze dat ze het niet kon. Ze kon geen vlees snijden ... Ze riep om hulp maar niemand kon haar eigenlijk vertellen hoe je een stuk vlees in 2 moest snijden. To top it all begon ze als een professional te basketten met het vlees op de weegschaal. Tijd om te vertrekken!

Na 2 dagen Cuzco is het tijd om onze vierdaagse tocht in te zetten naar wat het culturele hoogtepunt van onze reis moet worden, Macchu Picchu! We kozen voor de avontuurlijke variant van de klassieke Inca Trail, een 4-daagse Inca Jungle trail. De eerste dag rijden we langs kliffen en afgronden naar 4000 meter hoogte om vanaf daar met de mountainbike 3km lager te dalen. Het is een spectaculaire tocht waar het soms lijkt of we echt in de wolken fietsen. In de namiddag zijn we gaan raften, voor de eerste keer in mijn leven... De gidsen hier weten echt wel hoe ze hun touristen kunnen warm maken voor iets... Toen we al in de raft zaten en er dus geen weg meer terug was kregen we een inventaris van de ongevallen die er al in het verleden gebeurd waren! Leuk! Ik kreeg het toch even spaans benauwd, maar het raften zelf was zalig. De golfen waren stevig en zo hebben we het graag he. We werden aangeraden muggenspray te gebruiken, maar Michael had dat niet zo nauw genomen en werd getorpedeerd door die kleine bloedzuigers. Op het einde van de dag zagen zijn benen eruit als een maanlandschap. S avonds bleven we bij mensen thuis in de jungle die een kleine dierentuin op hun erf hadden; een fret, een aapje en jaguarvellen aan de waslijn.

De volgende dag wandelen we 5 uur op de klassieke inca trail en komen we savonds aan bij natuurlijke termale bronnen in de bergen. Super zalig! Onze batterijen zijn helemaal opgewarmd en opgeladen. We moesten de volgende dag vroeg opstaan maar we hadden ergerns op een kaart gelezen 3 mojitos voor 5 euro! Pakt da we de wekker maar eens op snooz zetten. We vliegen in den drank en belanden in een lokale club. We laten de details van die avond voor wat het is... alcohol, Shakira en een danspaal zeggen genoeg. Laten we zeggen dat de Peruanen onder de indruk waren van ons danstalent.

Volgende ochtend pakken we samen met onze kater de bus in plaats van te wandelen. Het ging echt niet. We trekken met onze groep naar het dorpje voor Machu Picchu. Vroeg onze nest in want om 4 uur snachts moeten we de bergen in. Aangekomen in Machu Picchu is het nog even wachten op de mist om te verdwijnen maar enkele uren later staan we oog in oog met een van de 7 wereldwonderen. WAUW! We spelen met de lamas, trekken fotos, filosoferen over vroeger en maken er een zalige dag van. Onze dynamiek wordt helemaal gesmaakt door onze Amerikaanse groepsleden.

Morgen vertrekken we richting Titicacameer en daarna zijn we al aan het 4de land van onze reis, Bolivia!

Ciao xxx

• 15 December 2012 - 15:50

Dokker:

Bangeleeeeek!!! show om da hie allemaal te leze! en wtf hoe VET is da zandboarde!!! da zou wee kaa hed iet veu maa zaan :D

en terzijde : michael, hedde gij nij FOR REAL op diejen eerste foto een marcelleke IN ij broek gestoke!?? ik zeg waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... :-D

have fun nog!!!

• 23 December 2012 - 19:50

Charlotte:

Ik krijg heimwee als ik jullie verslag lees!! ;) Ik ben blij dat jullie er ook zo'n leuke tijd beleven!

Geniet er nog maar met volle teugen van!!

Groetjes,

Charlotte